تجهیزات آبیاری زیر سطحی

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای زیر سطحی ارزان

قیمت تجهیزات و لوازم آبیاری قطره ای زیر سطحی ارزان در تجهیزات کشاورزی آریا از نرخ پایین تری برخوردار میباشد. از آبیاری زیرسطحی در مناطق نا مساعد با شیب تند استفاده می شود زیرا آبیاری سطحی در فشارهای مختلف کار می کند و مناسب برای شرایط سخت جغرافیایی است.

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای زیر سطحی ارزان

تجهیزات آبیاری قطره ای زیر سطحی

آبیاری زیرسطحی نوعی از آبیاری قطره ای است با این تفاوت که در روش آبیاری زیرسطحی تمامی تجهیزات از جمله لوله ها و قطره چکان ها در زیر خاک دفن می شوند از مزایای زیادی نسبت به آبپاش آبیاری قطره ای برخوردار است. برای آبیاری باغاتی مانند پسته، زیتون، خرما، مرکبات، درختان سیاه ریشه و انواع زراعت هایی مانند سیب زمینی، ذرت، پنبه و یونجه از این روش استفاده می شود. در روش قطره ای تمامی تجهیزات، لوله ها و قطره چکان ها در روی زمین نصب می شوند که در گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود.

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای زیر سطحی ارزان

مزایایی آبیاری قطره ای

  • مصرف بهینه آب: در روش آبیاری زیرسطحی از تبخیر آب جلوگیری می شود. آب مستقیماً به ریشه می رسد و باعث می شود رسوب و املاح معدنی کاهش یابد و موجب افزایش بازدهی می شود. درواقع در مقایسه با روش های دیگر حجم بیشتری از خاک را می تواند مرطوب کند. همچنین حرکت مویینگی آب در این روش کم می شود که این نیز موجب صرفه جویی در مصرف آب نیز خواهد شد.
  • کیفیت بهتر محصول: در روش آبیاری زیرسطحی فقط خاک ریشه مرطوب و بقیه قسمت های زمین خشک می ماند که این روند، از تولید قارچ در خاک جلوگیری می کند. همچنین چون آب سریع تر به ریشه ی گیاه می رسد، در رشد گیاه مؤثر بود و محصول با کیفت و سالم تری تولید می شود. در این روش چون خاک شسته نمی شود پس خاک‌های اطراف ریشه متراکم نبوده و موجب رسیدن هوا به ریشه می شود که این مورد نیز در تولید محصول با کیفت اثرگذار است.
  • کاهش مصرف سم و مواد شیمیایی: در این روش قطره چکان ها مواد شیمیایی را به ریشه منتقل می کنند و در این حالت هیچ مقداری از سموم شیمیایی هدر نمی رود و نیاز به مصرف زیاد سم و کود نیست. سطح خاک خشک می باشد و امکان رویش علف هرز وجود ندارد پس نیاز به استفاده از سموم برای از بین بردن علف هرز نیز کم می شود.
  • عمر بیشتر اجزا: در این روش چون اجزا در زیر سطح خاک قرار می گیرند نور خورشید کمتر به آن ها صدمه می زند. تغییرات دمایی کمتری را تجربه می کنند و امکان آسیب در اثر رفت و آمد ماشین های کشاورزی نیز کاهش می یابد.

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای زیر سطحی ارزان

اجزای اصلی سیستم آبیاری زیرسطحی

  • پمپ آب
  • سیستم فیلتراسیون
  • لوله ها
  • فشارسنج
  • شیر یکطرفه
  • دبی سنج
  • شیر های آبیاری
  • شیر تخلیه هوا
  • خط تخلیه (شستشوی)
  • لوله های قطره چکان دار (لترال ها)

معرفی شیر یکطرفه :

شیر یکطرفه یکی از لوازم و قطعات جانبی سیستم آبیاری زیر سطحی است که از کیفیت مناسب برخوردار است. عملکرد اصلی این دسته شیرالات، قابلیت عبور سیال تنها از یک طرف می باشد که برگشت جریان ها به سمت معکوس را غیر ممکن می سازد.
موقعیت نصب این محصول در جهت های عمودی و افقی و‌ سایر می باشد که کارایی قابل اطمینانی هم دارد. میزان تحمل فشار کاری شیر یکطرفه آبیاری به میزان ۱۰ بار الی ۱۶ بار است. این محصول از جنس مواد اولیه باکیفیت ساخته شده است که در مقابل زنگ زدگی دوام عالی دارد.

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای زیر سطحی ارزان

معرفی شیر تخلیه هوا :

شیر تخلیه هوا یکی از پرکاربرد ترین هاست که از لوازم مهم سیستم های آبیاری تحت فشار به حساب می آید.
این محصول همانطور که از نامش پیداست، وظیفه آزاد سازی هوای داخل خطوط و لوله های سیستم را برعهده دارد. علاوه براین حتی در مواقع نیاز ودر صورت کمبود هوا، این دسته شیرالات قادر به بازگرداندن هوای مورد نیاز به داخل قطعات می شود. این دسته شیرآلات آبیاری تخلیه هوا به انواع مختلف تک روزنه و دو روزنه تقسیم می شود که هر کدام به نوبه خود دارای کاربرد خاص و‌ عالی به خود می باشد.

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای زیر سطحی ارزان

قیمت تجهیزات آبیاری زیر سطحی

قیمت تجهیزات آبیاری زیر سطحی در وب سایت آبیاریو نسبت به سایر فروشگاه های دیگر از قیمت پایین تری برخوردار میباشد. از طریق شماره های درج شده در سایت میتوانید این محصول را به صورت اینترنتی و حضوری سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا