لوله آبیاری

کارخانه تولید لوله های آبیاری قطره ای باکیفیت

کارخانه تولید لوله های آبیاری قطره ای باکیفیت و درجه 1 با قیمتی مناسب و در کوتاه ترین زمان به سراسر کشور ارسال می شود. در آبیاری قطره ای برای انتقال آب از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود.

کارخانه تولید لوله های آبیاری قطره ای

کاربردهای لوله آبیاری قطره ای

در سیستم آبیاری تحت فشار (آبیاری قطره ای، آبیاری بارانی) از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود. در آبیاری قطره ای بر روی لوله ها قطره چکان هایی تعبیه می شود که آب از ایستگاه پمپاژ از طریق لوله ها به قطره چکان ها می رسد و آب به صورت قطره ای ریشه گیاهان را آبیاری می کند.

لوله های پلی اتیلن به دلیل مقاومت در برابر تغییرات دما، ساییدگی، خوردگی، ضربه و وزن سبک آنها در هنگام حمل و نقل در سیستم آبیاری تحت فشار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع لوله و اتصالات آبیاری قطره ای

در آبیاری قطره ای از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود که شامل اتصالات بسیاری برای ساخت سیستم آبیاری می باشد که در جدول زیر لیستی از این اتصالات ارائه می شود.

کارخانه تولید لوله های آبیاری قطره ای

اجزای لوله های آبیاری قطره ای

در طراحی سیستم لوله کشی آبیاری قطره ای از لوله های فرعی، لوله های اصلی و نیمه اصلی استفاده می شود که به شرح زیر می باشد.

  • لوله های اصلی که آب را آب را از ایستگاه پمپاژ به مزرعه می رساند.
  • لوله های نیمه اصلی که آب را از لوله های اصلی گرفته و به لوله های فرعی می رساند.
  • لوله های فرعی که انواع قطره چکان ها روی آن نصب می شود که در سطح باغات و روی زمین قرار دارند.

ویژگی لوله های آبیاری قطره ای

لوله های آبیاری قطره ای همانگونه که از نامش پیداست برای کاربرد های سیستم های آبیاری قطره ای مزارع و زمین های مختلف کشاورزی مورد استفاده های فراوانی قرار می گیرد. فارغ از اینکه این سیستم ها چه کوچک باشند و یا چه بزرگ.
این لوله ها در انواع مختلف سایز و ضخامت های گوناگون طراحی شده اند. به علاوه در انواع کلاف های متنوع ۲۰۰ و ۴۰۰ کیلوگرمی عرضه می شوند. لازم به ذکر است بدانید ابعاد هرکلاف به میزان ۴۰۰ متر می باشد. تنوع سایز و مدل های این لوله های آبیاری قطره ای فراوان است.
درنتیجه کشاورزان با توجه به نیاز محصولات خود و آبدهی و قطره چکان های مخصوص آن ها را سفارش می دهند. میزان فاصله این دریپر ها در میزان ۲۰ سانتی متر، ۳۰ سانتی متر و ۴۰ سانتی متر است که به نوعی میزان آبدهی را مشخص می کند.

کارخانه تولید لوله های آبیاری قطره ای باکیفیت

آبیاری قطره ای چیست؟

آبیاری قطره‌ای نوعی آبیاری موضعی یا میکرو می‌باشد که در آن، آب را با فشار کم از روزنه یا تجهیزاتی به نام قطره چکان به ریشه گیاهان می‌رساند. در این روش آب به آهستگی در پای گیاه ریخته شده که موجب صرفه‌ جویی و افزایش بازدهی آبیاری می‌گردد.
از طرفی با توجه به اینکه در این روش مساحت و عمق کمی از سطح خاک خیس می‌شود، میزان تبخیر آب نیز کاهش می‌یابد. در سیستم آبیاری قطره ای آب از شبکه شیرها، لوله‌ها و قطره چکان‎‌‌ها عبور می‌‌نماید. بسته به کیفیت طراحی سیستم نصب شده، یک سیستم آبیاری قطره ای می‌تواند از انواع روش‌های آبیاری دیگر مانند آبیاری سطحی و بارانی کاراتر باشد.

کارخانه تولید لوله های آبیاری قطره ای باکیفیت

مزایای لوله های آبیاری قطره ای

  • لوله های آبیاری قطره ای بسیار نرم و دارای انعطاف پذیری بالایی است. درنتیجه نصب به دریپر بسیار آسان است و به راحتی حمل می شود.
  • این لوله دارای مقاومت بالا در برابر سرما و درجه حرارت بالا می باشد.
  • دارای قابلیت انتقال کود های شیمیایی و سموم می باشد.
  • این لوله ها از جنس درجه یک پلی اتیلن ساخته شده است که دارای ماندگاری طولانی مدتی می باشد.

کارخانه تولید لوله های آبیاری قطره ای

در نمایندگی های فروش آنلاین تجهیزات کشاورزی آریا انواع و اقسام سایز و ضخامت های متعدد لوله های آبیاری قطره ای با ارزان ترین قیمت ها به فروش می رسد. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس حاصل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا