شیر آبیاری خودکار

قیمت شیر خودکار دریچه ای چدنی

قیمت شیر خودکار دریچه ای چدنی در وب سایت اینترنتی ما از نرخ پایین تری برخوردار است و شما می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت این محصول را به صورت عمده و خرده خریداری نمایید.

قیمت شیر خودکار دریچه ای

کاربرد شیر خودکار دریچه ای چدنی

شیر خودکار دریچه ای در سایز های مختلفی از جنس چدن نیز تولید شده است و بیشترین کاربرد را در مصارف صنعتی و کشاورزی را دارد.
شیر خودکار دریچه ای همان طور که در متن فوق گفته شده یک شیر صنعتی می باشد و هر زمانی که نیاز باشد تا از برگشت آب جلوگیری شود از آن استفاده می شود.
شیر خودکار دریچه ای چدنی یکی از محصولات با کیفیت می باشد که بیشترین کاربرد را در زمینه آبیاری و آبرسانی دارد و جهت جلوگیری از برگشت سیالات عملکرد برگشت آب را دارد برخودکار چدنی در دو نوع شیرهای یکطرفه سوپاپی چدنی یا خودکار سوپاپی چدنی و شیرهای یکطرفه دریچه‌ای چدنی یا شیرخودکار دریچه ای چدنی می باشد.

عملکرد شیرخودکار دریچه ای چدنی

نحوه عملکرد شیرخودکار دریچه ای چدنی یا همان خودکار دریچه‌ای چدنی بدین صورت است که فشار سیال موردنظر، دریچه را بلند کرده و تا زمانی که فشار زیر دریچه بیشتر از فشار روی آن باشد، شیر باز بوده و سیال امکان عبور دارد. اما در صورتی که به هر دلیلی فشار زیر دریچه کمتر از فشار روی آن باشد، فشار سیال روی دریچه باعث بسته شدن دریچه شده و از برگشت مواد جلوگیری می‌شود.
شیرخودکار دریچه ای چدنی یکی از انواع شیرآلات چدنی هستند که جهت جلوگیری از برگشت آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی، شیرخودکار دریچه ای چدنی در جهت جریان، اجازه عبور سیال و در خلاف جهت با مسدودسازی مسیر جریان، مانع برگشت سیال می‌شوند.

ویژگی های شیر خودکار دریچه ای چدنی

  • نوع لولایی شیر یکطرفه از یک دیسک که بر روی پینی سوار شده است ساخته می شود و با حرکت سیال در جهت مورد مورد نظر دیسک حول پین خود چرخیده و جریان سیال عبور می کند. و با کاهش و قطع جریان دیسک به تدریج به موقعیت قبلی خود بازمی گردد و از برگشت جریان جلوگیری می کند.
  • متناسب با کاربردهای شیر یکطرفه لولایی، طراحی های مختلفی برای دیسک آن در نظر گرفته می شود. افت فشار در شیر یکطرفه دیسکی ناچیز است. در شیر یکطرفه پیستونی از یک پیستون و فنر استفاده می شود و از آن در سرویس های با فشار بالا که سرعت جریان زیاد است استفاده می شود.
  • در شیر یکطرفه پیستونی فشار ناشی از جریان به زیر پیستون وارد شده و با غلبه بر نیروی فنری که در پشت پیستون قرار دارد، پیستون را به سمت بالا جابجا می کند و جریان سیال عبور می کند. با قطع جریان پیستون به موقعیت قبلی خود برمی گردد و از برگشت جریان جلوگیری می کند.
  • از شیر یکطرفه پیستونی در تاسیسات حرارتی ساختمان، سیستم های هوای فشرده و پمپ ها استفاده می شود.
  • فشار جریان در یک جهت شیر یکطرفه را باز کرده و در جهت دیگر آن را می بندد. از شیرخودکار به منظور محافظت از تجهیزات مکانیکی در برابر برگشت جریان استفاده می شود.
  • که این موضوع بیشتر در تجهیزاتی مثل پمپ و کمپرسور اهمیت می یابد. در واقع شیرخودکار که به همراه کمپرسور و پمپ نصب می شود. باعث می شود فشار افزایش یافته در بالادست پمپ و کمپرسور به قسمت پایین دست منتقل نشود.

مزایایی شیر خودکار دریچه ای چدنی

  • این شیر آلات چدنی بیشترین کاربرد و مصرف را شبکه های فاضلابی، توزیع آب و تصفیه خانه را دارد.
  •  این شیر ها از جنس چدن خاکستری گرید GG ۱۰-۲۵ می باشد.
    طراحی سوراخ کاری فلنج های این شیرها منطبق با استاندارد (DIN ۲۵۰۱-part۱) است.
    پیچ ها و تمامی واشر های به کار رفته در آن ها منطبق با استاندارد steel ۸.۸ DIN ۹۳۱ می باشد.
    واشر درپوش کلین گریت یا EPDM
    جنس سیت و دریچه آبندی از جنس فولاد زنگ نزن می باشد.
    پوشش رنگ اپوکسی کاملا فراگیر به روش الکترواستاتیک و منطبق با استاندارد کشور آلمان می باشد.
    و همچنین دریچه آب بندی آن طبق سفارش چدن نشکن با روکش EPDM یا برنز می باشد.
  • جنس سیت و دریچه آبندی از جنس فولاد زنگ نزن می باشد.
  • جنس بدنه و درپوش تشکیل شده این شیر ها از جنس چدن خاکستری گرید GG ۱۰-۲۵ می باشد.

قیمت شیر خودکار دریچه ای

برای دریافت قیمت روز شیر خودکار دریچه ای می توانید از طریق شماره های درج شده و کانال تلگرامی تجهیزات کشاورزی آریا از این محصول استفاده نمایید و آن را با ارزان ترین قیمت بازار خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا